
Το storytelling στις μέρες της ψηφιακής επικοινωνίας και τι να αποφύγετε.
Το παλιό καλό παραδοσιακό marketing φαίνεται ότι έχει ριζώσει για τα καλά στο νοητικό οπλοστάσιο ιδιοκτητών, στελεχών και συμβούλων επιχειρήσεων. Στις μέρες μας το marketing, ως εφαρμοσμένη επιστήμη δικαιολογημένα αναζητεί το δρόμο του αλλά και την μετεξέλιξη του στα πλαίσια του παγκοσμιοποιημένου ψηφιακού επιχειρείν. Επίσης στις μέρες μας, και με τη συνεχώς διευρυνόμενη ανάπτυξη του neuromarketing αλλά και του digital marketing, αρκετοί από τους νόμους και τα αξιώματα του παραδοσιακού marketing είναι πλέον obsolete καθώς δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα στο σύγχρονο και δυναμικά εξελισσόμενο περιβάλλον του διαδικτύου. Με αλλά λόγια, η πιστή αναπαραγωγή και μεταφορά των βασικών αρχών του marketing στον ψηφιακό κόσμο, θεωρώ ότι είναι μη αποδοτική ενώ δεν μπορεί να αντιμετωπίσει επαρκώς τον ανταγωνισμό, από όπου και αν αυτός προέρχεται.
Σε αυτό το άρθρο θέλω να αναφερθώ στο storytelling, στο narrative, στο αφήγημα ή όπως αλλιώς λέγεται ο κορμός του επικοινωνιακού μηνύματος των επιχειρήσεων προς τους πελάτες και τους δυνητικούς πελάτες τους.
Στο διαδίκτυο μπορείτε να βρείτε εκατοντάδες άρθρα με συμβουλές επί συμβουλών για τη δημιουργία και διανομή ενός καλού ψηφιακού brand storytelling που λίγο πολύ εξαντλούνται στα παρακάτω βασικά σημεία που προσωπικά μου θυμίζουν το πώς σχεδιάζονταν οι διαφημιστικές καμπάνιες του ’80 και του ’90:
- Αναφερθείτε στην επιχείρηση σας και γιατί είναι η καλύτερη
- Αναφερθείτε στα προϊόντα σας και γιατί είναι τα καλύτερα
- Αναφερθείτε σε χιλιάδες τεχνικές λεπτομέρειες για την μοναδική ποιότητα των προϊόντων σας
- Αναφερθείτε στο προσωπικό σας και γιατί είναι το καλύτερο
- Μην αναφερθείτε καθόλου στον ανταγωνισμό
- Αναφερθείτε στις λύσεις που μόνο εσείς προσφέρετε στα προβλήματα των πελατών
- Επιλέξτε το ακροατήριο του brand storytelling σας με ιδιαίτερα μεγάλη ακρίβεια και σαφήνεια
- Ενσωματώστε νοητικά στοιχεία όπως κίνδυνος, όφελος κτλ.
- Επιλέξτε με προσοχή τα ψηφιακά κανάλια διανομής του storytelling
- Επιλέξτε το ύφος του storytelling αναλόγως του ψηφιακού καναλιού, από πολύ σοβαρό έως χαβαλέ.
- Τέλος και μετά από όλα αυτά, κάντε την αφήγηση σας αξιομνημόνευτη, ξεχωριστή και εύκολη στην ανάκληση.
Φίλες και φίλοι, το brand storytelling δεν ταυτίζεται με το U.S.P (unique selling proposition) όπως ακριβώς το marketing sense δεν ισοδυναμεί με το common sense. Τα πανίσχυρα brands δεν κτίζονται βάσει καλών συνταγών του ένδοξου παρελθόντος αλλά με δημιουργικότητα, σκληρή δουλειά, βλέμμα στο μέλλον και πάνω από όλα, στρατηγική.
Εάν επιθυμείτε να μάθετε περισσότερα ή να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε σε στρατηγικό επίπεδο branding, το μείγμα ψηφιακής επικοινωνίας της επιχείρησης σας, παρακαλώ επικοινωνήστε με την Brand4cosmos Συμβουλευτική ή τηλεφωνικά στο 6976888113
MBA,BSc,Dip.M